Leer-krachtige omgevingen voor balspelen.
Krachtige leeromgevingen zijn omgevingen waarin leerlingen een hoge graad van betrokkenheid tonen en waarin veel geleerd kan worden. De lesgever speelt hierin een hoofdrol. |
392 |
Loop- en tikspelen: de ontwikkeling van speeltactiek.
Loop- en tikspelen zijn erg aantrekkelijk voor het basisonderwijs. De spelen hebben heel wat positieve, cognitieve, emotionele, motivationele en conditionele effecten. |
467 |
Loop-, werp en springvaardigheden.
|
471 |
Methodieken van sprong- en werpdisciplines in atletiek voor lager en secundair onderwijs.
In dit eindwerk worden algemene methodieken en oefenstof beschreven binnen de atletiek. Voor het lager onderwijs is dit in functie van balvaardigheid en springvaardigheid. Voor het secundair onderwijs ... |
362 |
Methodische aspecten van badminton
Om badminton op een efficiënte manier aan te leren zijn er vanuit methodisch oogpunt allerlei zaken waarmee rekening gehouden dient te worden, zodat de kans op succesbeleving wordt vergroot. |
405 |
Oefenboek Floorball keepers ( met zeer veel oefenstof en beeldmateriaal).
Technische analyse - basispositie - baloriëntatie - hoek verkleinen - verplaatsen - uitworp - oefeningen voor floorball keepers. |
363 |
Ook anders bewegen! (eindwerk van Inge Leenaerts)
Ook anders bewegen! probeert voor leerkrachten lichamelijke opvoeding – zowel hier in Vlaanderen als in minder ontwikkelde landen – een inspiratiebron te zijn om les te geven in situaties waar weinig materiaal ter beschikking is. De leerkrachten worden aangemoedigd om hun eigen creativiteit in de lessen te verwerken. |
359 |
Oriëntatieloop in de basisschool.
Bij elke initiatie, in de klas, turnzaal, speelplaats, park of bos, is het aangeraden om de 3 onderstaande stappen te nemen bij het aanbrengen van de verschillende oefeningen. |
502 |
Reader Vechtsport
In deze reader worden verschillende sporten dieper uitgewerkt met de oorsprong van de sport, de meerwaarde die deze sport heeft in het onderwijs en uitgewerkte sportlessen die de studenten krijgen op school. |
344 |
Rollen
Draaien om de breedte-as met voorwaartse/achterwaartse verplaatsing. |
367 |
Rompstabiliteit en basisstabiliteitsoefeningen.
Om goed te kunnen bewegen en/of te kunnen sporten is een sterke romp noodzakelijk. In een rechtop staande houding moet de romp het lichaam te allen tijde in balans houden. Met een 20-tal oefeningen. |
424 |
Rugby - Een handleiding voor beginners
Het doel van het spel bij rugby is om een bal over de doellijn van de tegenstander te dragen en die daar tegen de grond te drukken. Eenvoudig dus … maar ingewikkeld. |
361 |
Spelend handbal leren in 10 stappen
Powerpoint presentatie van grondvorm 1 tot grondvorm 10. |
365 |
Sportklimmen op school ( eindwerk )
Gebruik van spelvormen in het klimonderwijs - Didactiek van het klimonderwijs - Methodiek van het klimmen - Een les spelvormen - Indeling van de kijkwijzers - Uitgewerkte spelen. |
364 |
Stretchen of niet?
Voordelen van stretching - methodes van stretching - de spieren - stretchoefeningen met afbeeldingen. |
388 |
Syllabus klimmen & klauteren binnen zorgbreed onderwijs
Voorstel van een methodische leerlijn voor klimmen en klauteren. |
354 |
Synchroonzwemmen: informatieboekje.
Wat is Synchroonzwemmen? |
328 |
Trainen met een hartslagmeter.
In dit artikel is getracht het hoe, wanneer en waarom van het gebruik van een hartslagmeter inzichtelijk te maken. |
346 |
Trainingsleer en Looptechniek
Het begrip training kan worden gebruikt voor de meest uiteenlopende gebieden. Er kan getraind worden voor een sportieve prestatie maar ook allerlei vaardigheden. Een juiste loopbeweging is een ingewikkelde beweging. |
441 |
Trainingsopbouw volleybal
Hoe bouw je een training op? Een training staat niet alleen. Er zijn veel bijkomende factoren die meespelen bij een trainingsopbouw, zoals energiesysteem bij een trainingsopbouw. |
373 |